Thursday, March 31, 2011

akhirnya tersarung kembali...ngeeeeeee



Semalam saya ke tpt ini....Swatch Group di Wisma Golden Hill, Jln Raja Chulan, KL. Niat hati nak ambil gambar di sini tapi terpaksa curi2 sbb sdkt bunyi akan disedari org yg ada kat sini...Tujuan ke sini adalah utk membaiki jam yg sudah hilang skrunya di bangle sejak beberapa bulan...Untuk sampai ke sini sgtlah benci sbb dgn kesibukan trafik di tgh bandaraya KL..tapi dek terasa kebogelan tangan tanpa jam sudah berbulan2 akhirnya sampailah ke tpt ini smlm.. kebetulan ptg itu saya ada kelas malam di Jalan Ampang ambii kesempatan juga utk sampai ke sini...
Beberapa tahun yg lepas pun saya pernah ke sini sbb bangle jam sudah haus tak boleh nak klip ditangan...dan utk pertama kali merepair jam yg agak mahal bagi saya..terkedu seketika bila jumlah dikenakan 200 lebih....boleh dapat jam baru ni..saya berkira...

Tapi jam ini sgtlah sentimental value..saya turutkan jua...so kali ini, berdebar-debar jugalah nak tau jumlah kos pembaikan...lega rasanya....hanya ganti skru yg sgt kecil harganya hampir RM50 termasuk kos upah RM20...
Inilah jam kesayangan saya...bila rosak sgt bercinta nak betulkan sbb hanya di tpt ini saja yg boleh dibaiki...kedai lain tak boleh nak layan..huhuhu..dan tukang repairnya punyalah bergaya macam scientist memakai kot putih disebalik bilik berkaca.....mahal sbb nak tanggung kos gaji, tpt cantik, uniform hebat dsbnya...hehehehe..

No comments: