Saturday, December 5, 2009

tinggal kenangan


teringat dulu...sebelum puasa..lazimnya aku selalu bertanya khabar mak...babah sihat mak?..biasa ler..lepas cuci mesti nak tidur...sakit lain tu tak de..hmmm..ko bila nak balik?..babah dah sebut nama ko..apsal babah sebut..? dia tanya bila nak balik daaaa...dua tiga hari ni asik nama ko jer dia sebut ..mesti ada hajat ler tu..hehehe..aku meneka...ye ler..dia kata Faizah bila nak balik dah..seluar aku dah sempit...oooh..nak beli seluar baru ke..? hahahha...nak beli baju raya skali tak...ni nak puasa tak lama lagi...hmmm..sekali ler tu..senang...bapak ko tu bukan senang nak bawak berjalan...nak ikut bukan main..bila dah sampai sibuk plak nak balik..dia kata pening tengok orang ramai sangat...hmm...kalu org bagi duit je, mak ajak adik gi beli boleh...? si adik mana ada masa..biasa ler..babah nak ko yang bawak...macam tak biasa plak...oklah...tgk minggu depan camner..org adjust kelas nanti...

tahun sebelumnya...bawa babah shopping kat Jusco...mula2 cari baju n seluar, lepas tu babah cari tempat duduk kat tempat kasut...sedang leka duduk..babah capai satu kasut..nak cuba...mak panggil aku...babah dah berkenan kasut tu...tu bukan kasut perempuan ke mak..? ye ker..cam kasut laki jer..perempuan pun ada style camtu skrg..nikan department kasut perempuan...

Faizah..babah nak cuba kasut ni..rasa cam sedap pakai...kasut babah pun dah lama tak tukar..kasut ni senang sikit nak buka..cuba ko minta saiz babah...aku mengiyakan aje..

panggil sales girl..pakcik..ini kasut perempuan punya..yang lelaki punya kat sana...

Eh..ini kasut bukan lelaki ke..perempuan pun dah pakai macam kasut lelaki ke...kata babah...

Yelah bah..ni tpt perempuan..kalu babah nak kita cari kat sana...cari yg sama design..bayak tu kat sana..

Pilih punya pilih...mak datang  kat aku...amboi mahalnya..yang bawah seratus tak de ke...

kasut laki mak..biasalah mahal...

abis camner ni...tak pelah..beli jer..org bayarkan ..

tadikan dah beli baju ngan seluar..banyak duit abis nanti...

tak perlah..babah dah suka kasut ni..senang dia nak pakai pi cuci nanti.. duit boleh cari mak... sementara dia masih hidup..biarlah dia merasa...  babah dulu kan asik nak berjimat..biarlah sekarang dia rasa yg memahal  pulak..

Tiap kali keluar dengan babah.. pasti diminta belikannya jenis kekacang yang ditimbang ikut gram...kalau tak diikut..pasti aku yang beli untuknya..tapi mak kadang2 bising..babah mana boleh makan benda tu selalu..

abis dia dah teringin camner... mak catu ler nanti..hheheheh

Dan baru ni..ketika aku bershopping di Tesco Melaka...sementara menunggu Uda dan Goh menyopping..aku duduk di satu bangku..ternampak tempat jual kacang yg selalu aku beli untuk babah...terbayang pulak di depan mata babah sedang duduk di bangku penjual tu sambil menunggu si penjual yg ghaib entah ke mana...air mata mula bergenang...teringatkan babah..sedey...huhuhu...airmata mula keluar..cepat2 aku sapu..takut org nampak..huhuhu..

Sekarang ni...tak merasa nak keluar shopping  dengan babah..especially beli baju kemeja dia...huhuhu...rindu sangat kat babah...moga dia tenang di pusaranya ...amin..

1 comment:

.: mama cute :. said...

ih..sungguh sedeh membacanya..huwaaaaaaa..windu kat babah :(