Sunday, November 1, 2009

amat menyeksakan bersama Winnie...



Semalam..jenjalan di Ikano..misi utama..nak beli lipstik..sbb dah bis stok..biasalah perempuan...hehehe..saje lalu kat Fitness Concept..aisey mamat yg slalu layan aku tarak plak hari tu..x boleh nak timbang free n minta tips pasal workout...huhuhu...jalan lagi...singgah sebentar di Speedy Video..terus pi kat bhgn workout..apsal aku ni giler workout..?  Nampak dvd Jillian terus sambar n bayar..

Malam tadi ...tgk dulu dvd jillian..aisey..ni suma trainer sudah ajar..cuma ada yg lupa jer..bagus gak dvd ni sbb gambar sangat cantik n clear n very practical..x sama ngan denise austin..memang bagus untuk sesape yg x pernah workout..senang nak buat..tapi senang x semestinya mudah..

Pagi tadi..7.00am..x pergi gym sbb nak cuba jillian kat rumah..mula exercise..memang nampak  senang sangat  sbb pernah buat dengan trainer di gym..tapi biasanya bila kita workout sendirian..kesannya x sama ngan buat bersama trainer..sbb bila buat sendiri , we didnt push ourselves to the highest level..dah 2 minggu di gym sendirian memang badan x sesakit bersama Winnie, my trainer...

First time with Winnie di gym..10 minutes doing cardio..using treadmill, 10 minutes stepper, then buat weight training..using 6 machine for toning ..in between kena plak push up, crunches n plank, squat, lunges ngan dumbell...n with Winnie sgt kejam n zalim sbb x de time mau duduk rehat..hanya berenti minum air...huhuhu..dalam hati rasa nak maki pun ada...hahaha..lepas weight training  terus balik..jalan masa tu dah terkengkang2...macam org dalam pantang...pegang stering keta pun rasa x larat, balik terus naik katil jap for half an hour..sbb ada kelas pukul 9am..masa tu rasa badan macam baru kena langgar lori jer..Pernah skali..rasa cam x larat ngan minah ni..siap aku kata..Winnie..I'm so exhausted..my arm so lembik like sayur lah..kunun minta simpati..Winnie amik tangan aku ..terus kira denyutan nadi..hmm..you okey lagi  maaa..still kuat..boleh buat lagi..huaaaaa..pastu terus dia bagi dumbell yg lebih berat kat aku...huhuhu...aiyooo..lagi berat ka? u want to see the result aftr 3 months or 9 months..which one u choose?...amboi ...dalam hati..aku dok bayar ko tapi garangnya minah ni..huhuhu

Juz a day before puasa, my training with Winnie complete..what i gain...hmmm..a lot actually...tido nyenyak, have strength with upper body..kalu buat push up 100 pun x heran..pernah kena denda ngan Winnie buat push  up 60 kali sbb masa buat bicep n tricep with dumbell kat balancing board cecah kat lantai..mengamuk ler minah tu..1 kali sentuh lantai denda 10 kali...masa tu aku lebih rela wat push up dr dumbell tu yg beratnya10lb...mau tercabut tangan..huhuh..selain tu memang kurus, n ada muscle sikitlah..part tu aku suka..n kalu nak tahu..aku lah manusia paling bising bila wat workout..sbb terjerit sakit..winnie plak suka gelak kan aku..

Tapi  bila puasa , langsung x buat weight training..sampai ler habis raya..baru gi gym..itupun hanya buat cardio...bila buat cardio cuma kaki je lah yg rasa sakit..jadi rasa sakit kena langgar lori tu dah lama aku x rasa sbb session with Winnie dah habis..3 bulan jer...so this morning..dgn penuh semangat kesukanan terus ler buat workout ngan Jillian kat rumah...perghh..sungguh x fit aku ni..cuti lama sangat..buat push up pun x macam dulu..pancit gak tgh jalan...huhuhu tapi perasaan bersama Winnie terasa kembali..

Malam ni..sekarang ni..aku terasa seperti hari pertama bersama Winnie..seperti dilanggar lori...huhuhu..rindunya sakit badan macam ni...semua badan, tangan , kaki, dada..segala2nya rasa sakit...best nyer..yeeeeh aku dah dapat trainer baru..Jillian yg bermodalkan RM19.90....

No pain no gain..

and

Sakit itu sedap n sedap itu penyakit...which one u choose..?

Anyway..thanks Winnie for being cruel to me...I really enjoy being torture by u.....hahahahaha..really miss u...huhuhuhu

No comments: