Thursday, November 19, 2009

nape suka cari penyakit...???


mencik....ungkapan pertama  aku pada org yg mengong..yg sengal...dah berbuih mulut cakap.."u have to settle this ASAP...if you keep delaying this matter...it become more worst...'' aku membebel....bla bla bla....dah bagi jalan macam mana nak selesaikan...bagi no phone utk settlekan..tapi still pekakkan telinga..tapi bila tersepit...terhimpit...tertekan...ter itu ..terini...mula mengadu kat aku....berjurai air mata keluar..sampai meleleh air hidung...sampai tempias bila bercakap...sampai dah hilang simpati...padan muka ko...orang dah berkurun cakap benda yg sama ...tapi ko buat tak tahu...sebab cakap aku memang tak pernah laku...ko nak dengar sangat cakap dia...ikutlah..tapi jangan nak komplen lepas tu kat aku....kau dah tau baik buruknya..ko dah tau tipu muslihat dia...tapi masih nak percaya...takut?  ko nak takut apa dengan dia...dia bukan Tuhan..nak tentukan nasib kau..dan dia bukan majikan ko yg takut kena buang kerja...dia yg patut takut kalu ko kena buang kerja...

Bila ko susah ko cari aku...n that is you....so pl...stop it ok..this is my last warning...kalau rasa betul2 nak berubah..betul betul nak memperbaiki segala keadaan...pergi settlekan dulu urusan yg wajib...perform whatever yr resposibilities yg dah lama kau tinggalkan..ubah your perseption..get control of your mind set..think what u want in your life...buku yg aku belikan The Secret yg harganya 79.90 hengget dah habis baca ke belum...dan skrg ko plak minta DVD The Secret...aku dah beli dah....n minta ko datang ambil pun susah...x pelah nanti aku poskan...pastu  ko pahamkan betul2 apa yg terkandung dlm DVD ngan buku tu skali..sbb aku malas dah nak cakap...sbb aku belajo tak setinggi ko sampai pi luar negeri..aku pi luar negeri pun cuma makan angin jer...dan jawatan ko sangat tinggi dah taraf expertise..tapi aku cuma kerja sendiri..mungkin sbb tu cakap aku selalu tak laku...

Agak2 bila dah sampai ko nak langkah kaki keluar dr masalah ko..baru ko cari aku...setakat nak bergelumang lagi ..nak ding dong dingdong...nak meleleh air mata kat aku...x payahlah...sbb ko sebenarnya suka bagi alasan utk tidak mahu berubah...aku sikit pun tak kisah...sbb itu hidup kau...bukan hidup aku...yg susah kau bukannya aku...tapi jangan ko nak seret aku dengan masalah ko lagi...ada paham!!!

1 comment:

.: mama cute :. said...

ntahnya..bodo punya olang lorrrrr